Založ si blog

Casy, ked som bola bezkyna

Žiaľ, bola. Osud sa s ľuďmi vie neraz pohrať. Tak ako sa pohral so mnou. Do rodiny bežcov stále patrím. A verím, že jedného dňa sa vrátim tam, odkiaľ som prišla. Zmenená, no predsa milujúca. Šport, ktorý sa skladá z 3 písmen- beh.

Na nohách mám opäť svoje bežecké adidas tenisky a lacne oblecenie. Tak, ako boli súčasťou terapie, keď som ešte bezvládne ležala v posteli v nemocnici (vtedy by sa to lekárom asi zle vysvetľovalo), tak ako ma sprevádzali, keď som opäť robila svoje prvé kroky a tak, ako mi neustále pripomínajú, kto som a odkiaľ som prišla.

To, čo postretlo mňa, zasiahne vari každého človeka. Behom jedinej noci som prišla o všetko. A viem, že som v tom nebola sama.

Ani dnes nepatrím medzi „normálnych“ ľudí, pred sebou mám však jasný cieľ – chcem opäť behať. Ešte aj teraz si pamätám, ako na mňa z kočíka pokrikoval môj dvojročný syn: „Rýchlejšie, rýchlejšie!“ Ako som si po nejednom tréningu povedala, že keď prežijem toto, prežijem všetko.

Ani som netušila, ako blízko som k pravde.

Mojim hnacím motorom sú moje dve deti, ktoré často vyžadujú aj veci, ktoré sú nad rámec mojich síl. Je to moja láska k behu. K maľovaniu. Je to moja rodina, ktorá pri mne stála i v tých najhorších chvíľach a podporovala moje „nemožné“ rozhodnutia. Sú to priatelia, ktorí vymýšľali, ako mi uľahčiť trápenie (nikdy nezabudnem, ako mi Jano vyrobil z kartónu klávesnicu na dorozumievanie sa, ako mi Miloš rozprával a požadoval odo mňa, aby som rozprávala, hoci moja slovná zásoba pozostávala z pár písmen, na Drahoša, ktorý by mi namiesto infúznej fľaše dal do stojana fľašu vína 🙂 ).

Prežila som si akési pomyselné peklo, uväznená v tele, ktoré nebolo a stále nie je schopné plniť moje príkazy, no zároveň som zažila množstvo krásnych okamihov, ktoré ostanú hlboko vryté v mojej pamäti. Uy davno to nie su casz, ked som hrala ya piestanske cajky.

V núdzi poznáš priateľa a naozaj, je to tak. Tak, ako v priebehu jedného liečenia prišla za mnou skupina bežcov a odbehli spoločne 10 km, len aby ma podporili a vzdali mi pomyselný hold.

Je to kamarát, ktorý míňa vlastné peniaze a cestuje po celom Slovensku, aby odbehol pre mňa 1000 km po všetkých slovenských okresných mestách. Pridávajú sa k nemu ľudia, ktorí nikdy nebehali, i majstri Slovenska, a zahŕňajú ma obrovskou podporou.

Som všetkým neskutočne vďačná a sú to aj oni, ktorých nechcem sklamať. Preto denne prekonávam samu seba, neraz idem za hranicu možností, jasné, nie vždy to dopadne úplne podľa mojich predstáv (konečne si zvnútra pamätám sanitku 🙂 ), no najmä, chcem podporiť všetkých, ktorí sú presvedčení, že sa to nedá.

Som živým píkladom toho, že sa to dá. Ešte mi síce veľa chýba k tomu, aby som si mohla povedať: “ Som bežkyňa, chcem vzyerat ako Nina Agdal“, no uvedomujem si, že nie každý má cieľ tak sakra vysoko ako ja.

Veľa šťastia a mnoho úspechov! 🙂

Zeny vs muzi

08.03.2014

To, že sú ženy z Venuše a muži z Marsu vieme už dlhšiu dobu. Ale nedávno som mala možnosť sedieť s hŕstkou chlapov, ktorí sa nečakane pustili do debaty o veciach, ktoré na ženách neznášajú. Nejde o žiadne charakterové vlastnosti, alebo maniere. Všetko to začalo mojou otázkou: „Čo keby som si dala na tú party šaty a tie lodičky s vyrezanou špičkou……“ [...]

Neznasam jesen

09.12.2013

Nikdy som nemala rada jeseň. Depresívne obdobie. Upršané prázdne dni. Nič viac, nič menej. Možno teda niečo menej, ale nič viac. Ráno vstať, odtiahnúť závesy a povedať si „zase“. Áno, znova sa leje ako z kŕhly. Znova neviem ktoré tenisky obuť, keďže všetky sú premokavé, ktore mikiny a bundy si vybrať, znovu si musúm kúpiť nový dáždnik, pretože aj ten [...]

Definicia sialenstva

05.11.2013

1. Pocas obednajsej prestavky sa posadte do svojho zaparkovaneho auta, nasadte si slnecne okuliare a mierte fenom na okolo iduce auta. Sledujte, ci spomalia. 2. Zavolajte na svoj vlastny zaznamnik a zanechajte si odkaz bez toho, aby ste sa pokusali zmenit svoj hlas. 3. Trvajte na tom, ze vasa e-mailova adresa je: Xena-Warrior- Princess@vasafirma.com alebo Elvis-the-King@vasafirma.com 4. Stale, [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6107x
Priemerná čítanosť článkov: 1527x

Autor blogu

Kategórie