Neznasam jesen

9. decembra 2013, sisinka789, Nezaradené

Nikdy som nemala rada jeseň. Depresívne obdobie. Upršané prázdne dni. Nič viac, nič menej. Možno teda niečo menej, ale nič viac. Ráno vstať, odtiahnúť závesy a povedať si „zase“. Áno, znova sa leje ako z kŕhly. Znova neviem ktoré tenisky obuť, keďže všetky sú premokavé, ktore mikiny a bundy si vybrať, znovu si musúm kúpiť nový dáždnik, pretože aj ten piatý bol nekvalitný. No niečo, alebo niekto tento môj pohľad zmenil. A možno si to aj ty. A tak teda vyrozprávam svoj príbeh o nečakanej zmene postoja.

Vidím uja zbierajúceho gaštany. Ani neviem prečo, no tento pohľad ma donúti vidieť, počuť, cítiť niečo viac ako pri obvyklej ceste domov zo školy. Zrazu mi v ušiach začne hrať melancholická pieseň, ktorá môjmu novému prebudenému pohľadu dodáva ešte viac slobody. Jej tóny prenikajú mojím srdcom.

Vidím ako deti v gumákoch preskakujú mláky. Dievčat v roztiahnutom babkinom svetri je taktiež čoraz viac.

Cítim dážď vo vzduchu. Polonahé stromy sú všade na vôkol.

O áno. Autumn is here! LOVE IS HERE!

V týchto upršaných dňoch mám len jedno pravidlo. Tešiť sa z vecí, z malých vecí. Lebo toľko malých radostí spôsobí jednu veľkú. A preto využívam svoju fantáziu vidieť veci krajšie ako sú.

A to vo mne spôsobil, len jeden starší ujo, ktorý o tom ani nevie. Moje každoročne depresívne obdobie zmenil na obdobie radosti. Pretože zodvihol gaštan a tešil sa z toho.

Možno ich chcel podarovať svojim deťom, alebo aj vnúčatám. Zaujímalo by ma, načo myslel keď ich zbieral. Z jeho tváre však bolo vidieť veľa lásky a radosti.

A preto sa budem usmievať, budem sa tešiť aby táto jeseň bola obdobím lásky, radosti a dobrých skutkov!:)